Головна
  Концерти
Оркестр
Історія оркестру
  Дискографія
  Фотогалерея
  Преса
  Партнери
  Гостьова книга
  Контакти
 
 
 
 
 

 

  Диригенти, солісти

КОНЦЕРТЗ НАГОДИ 90-РІЧЧЯ 3 ЧАСУ ЗАСНУВАННЯ НЗАСОУ
М. РИМСЬКИЙ-КОРСАКОВ - Воскресна увертюра «Світле свято»
І. СТРАВІНСЬКИЙ - «Requiem canticles» для контральто, баса, хору та оркестру. В Україні виконується вперше
Г. МАЛЕР- Симфонія №5

ВІРА ПОТОЦЬКА - контр-альто

Вона - випускниця Нацiональноi музичноi академii Украiни iмені П.l.Чайковского, яку закінчила по класу бандури у професора, народного артиста Украiни С.В.Баштана, а по класу вокала – у старшого викладача Л.В.Гармаш.

З 1997 року по 2008 рiк працювала солiсткою-вокалiсткою Ансамблю класичноi музики iмені Б. Лятошинського Нацiонального будинку органноi та камерноi музики Украiни. Робота у колективi пiд керiвництвом видатного украiнського хормейстера, композитора i педагога, народного артиста України Віктора Іконника вiдiграла надзвичайно велику роль у формуваннi особистостi Віри Потоцької, перш за все, як професiйноi співачки.

У 1998 роцi вона стала лауреатом Мiжнародного конкурсу iмені Г.Хоткевича (м.Харкiв).

З того ж року співачка розпочала активну концертну дiяльнiсть, спiвпрацюючи з вiдомими колективами: Нацiональним ансамблем солiстiв «Киiвська камерата», камерним оркестром «Perpetuum Mobile», Киiвським симфонiчним оркестром і хором. Як солiстка брала участь у гастрольних поiздках до Голландiї, lспанiї, Нiмеччини, Польщі, Угорщини, Пiвденної Кореї.

У репертуарi артистки - сольнi партi у творах свiтовоi класики, зокрема таких, як: «Висока меса», «Страстi за Матфеєм» і «Рiздвяна ораторiя» Й.С.Баха, «Месiя» Г.Ф.Генделя, Симфонiя № 9 Л.Бетховена, Реквiєм Дж.Вердi, «Урочиста меса» і «Stabat Mater» Дж.Россiнi, «Ілля» Ф.Мендельсона, Реквiєм В.А.Моцарта.

Постiйно брала участь у музичних фестивалях «Прем’єри сезону» і «Киiв Музик Фест».

З 2008 року Віра Потоцька працює артисткою-вокалісткою театру «Новая опера» (Москва).




ЄВГЕН ОРЛОВ - бас
ЄВГЕН ОРЛОВ

Він народився в 1983 році у м. Донецьку. З 2004 року навчається на вокальному факультеті Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського, з 2006 року – стажист Національної опери України.

Євген Орлов – лауреат міжнародних конкурсів: „Мистецтво ХХІ століття” (Київ, 2004) – Гран-прі, імені І.Алчевського (Харків, 2007) – Гран-прі, імені Миколи Лисенка (Київ, 2007) – ІІ премія.

Співак багато виступає з концертами в Україні і за кордоном, співпрацює з відомими диригентами. У його репертуарі – оперні партії: Дон Базиліо („Севільський цирульник” Дж.Россіні), Монтерроне („Ріголетто” Дж.Верді), Собакін і Малюта Скуратов („Царева наречена” М.Римського-Корсакова), Грємін, Король Рене („Євгеній Онєгін”, „Іоланта” П.Чайковського), Алеко і Старий („Алеко” С.Рахманінова), Імам („Запорожець за Дунаєм” С.Гулака-Артемовського), партії в Реквіємах Дж.Верді і В.А.Моцарта.




Національна заслужена академічна капела України “Думка”
http://dumkacapela.com/

Національна заслужена академічна капела України “Думка” – еталон хорового виконавства та законодавець традицій хорової справи в сучасній Україні. Створена 1919 року як Державна українська мандрівна капела і очолювана у різні часи такими корифеями, як Нестор Городовенко, Олександр Сорока, Павло Муравський, Михайло Кречко, “Думка” сформувала потужні хорові традиції та власний виконавський стиль. З 1984 року на чолі капели – провідний український хормейстер, Народний артист України, академік Академії мистецтв, лауреат Національної премії ім. Тараса Шевченка, професор Євген Савчук.

Якщо б виникла необхідність визначити творчу неповторність “Думки” та її керівника одним словом, то найбільше їхньому творчому кредо відповідало б слово “універсалізм”. Універсалізм капели гідний подиву; він проявляється, насамперед, у репертуарній політиці, що свідомо формується Євгеном Савчуком. Принаймні дві сфери є тут визначальними. Перша – це музика для хору a cappella. Традиційні для репертуару українських хорових колективів обробки народних пісень співіснують у програмах концертів та численних записах “Думки” з музикою західноєвропейського Відродження; надбання національної духовної спадщини (твори М.Дилецького, М.Березовського, А.Веделя, Д.Бортнянського, М.Лисенка, К.Стеценка, М.Леонтовича) – зі зразками російського романтизму (духовні композиції П.Чайковського, О.Архангельського, С.Рахманінова).

Друга сфера репертуарного всесвіту “Думки” – вокально-симфонічна музика. І тут універсалізм колективу викликає захоплене здивування: здається, немає серед шедеврів світової музики різних часів та народів такого твору, який би не виконувався капелою. “Страсті за Матфієм” Й.С.Баха та “Прометей” О.Скрябіна, Дев’ята симфонія Л.Бетховена та “Credo” Кш. Пендерецького, “Пори року” Й.Гайдна та “Реквієм” Дж. Верді, композиції А.Вівальді, В.Моцарта, Й.Брамса, О.Бородіна, Г.Малера, С.Танєєва, І.Стравінського, А.Шнітке – постійно знаходяться в репертуарному активі “Думки”.

“Думка” не тільки еталонно інтерпретує загальновизнані у світі класичні шедеври, формуючи унікальний слов’янський варіант їхнього прочитання – сповнений щирого ліризму, чаруючий красою тембрів, вражаючий досконалістю строю, гнучкістю темпів та багатством динамічної палітри. “Думка” під орудою Євгена Савчука є першим, а часто і єдиним виконавцем багатьох творів сучасних українських композиторів. Серед останніх прем’єр “Думки” в цій галузі – “Диптих” та “Реквієм для Лариси” В.Сильвестрова, “Бабин Яр”, “Панахида” та “Слово про Ігорів похід” Є.Станковича, “Палімпсести” Ю.Ланюка…

Нині «Думка» знаходиться на хоровому Олімпі. Переконатись у цьому могли слухачі Італії та Польщі, Австрії та Швейцарії, Німеччини та Голландії, Франції та США, Іспанії та Канади, Бельгії та Великобританії. Досягши загальносвітового визнання та набувши незаперечного авторитету, капела щоразу – у кожному концерті, кожним виступом, кожним записом, – підтверджує свій унікальний рівень та статус, в підтвердження цього є номінація за краще хорове виконання премії “GRAMMY” (США) за 2004 рік.

Кожний виступ «Думки» – це свято високої музики, внесок до духовної скарбниці людства, вияв творчого генію України.

Юрій Чекан, кандидат мистецтвознавства


ІГОР БЛАЖКОВ - диригент
ІГОР БЛАЖКОВ

Ігор Іванович Блажков народився 23 вересня 1936 року у Києві. У 1959 році закінчив із відзнакою диригентський факультет Київської державної консерваторії імені П.І.Чайковського (клас О.І.Клімова), у 1967 році – аспірантуру Ленінградської державної консерваторії імені М.А.Римського-Корсакова (клас Є.О.Мравінського).

Він – лауреат Республіканського конкурсу диригентів (м. Київ, 1959). У 1958-1962 рр. – диригент Державного симфонічного оркестру України, у 1963-1968 рр. – диригент Ленінградської філармонії. На запитання тижневика „Неделя” від 23.03.1968 р. „Кого ви вважаєте кращими з нинішніх молодих диригентів?” славнозвісний диригент Геннадій Рождественський відповів: „Серед молодих нині є дуже цікаві – Зубін Мета, Ігор Блажков, Юрій Темірканов, Сейджі Озава, Клаудіо Аббадо та інші”.

У 1969-1976 рр. Ігор Блажков – художній керівник і диригент Київського камерного оркестру, який завоював репутацію одного з найбільш активних творчих колективів колишнього СРСР. “Ігор Блажков та Київський камерний оркестр – явища дуже високого порядку”, – сказав Дмитро Шостакович, з яким диригент був поєднаний роками творчої дружби і листування.

У 1977-1988 рр. І. Блажков був диригентом Укрконцерту, у 1988-1994 рр. – художній керівник і головний диригент Національного симфонічного оркестру України, одночасно з 1983 року по 2002 рік – художній керівник і диригент оркестру “Перпетуум мобіле” Спілки композиторів України.

У 1964 році Ігор Блажков здійснив постановку балету „Дванадцять” Б.Тищенка (хореографія Л.Якобсона) у Ленінградському театрі опери і балету імені С.М.Кірова, у 1970 р. – опери “Полководець” Б.Лятошинського у Київському театрі опери і балету імені Т.Г.Шевченка.

У 1990 році Ігорю Блажкову було присвоєно звання народного артиста України.

Ігор Блажков записав понад 40 грамплатівок. Одним з досягнень є його записи компакт-дисків для фірм “Верго” і “Торофон” (Німеччина), “Олімпія”, “Клудіо Рекордс”, “І-Ем-Ай”, “Енжел” і “Еуродіск” (Великобританія), “Шан дю Мон” (Франція), “Денон”, “Шінсекай” і “Тошіба” (Японія), “ЕССЕЙ Рекордінгс” (США) і “АНАЛЕКТА” (Канада). Газета “Монтріел Гезет” так характеризувала компакт-диск фірми “АНАЛЕКТА” із записом Шостої симфонії Чайковського у виконанні Національного симфонічного оркестру України: “Виконання надійне, як скеля, та яскраве...”. 21 жовтня 1990 р. Канадська асоціація звукозапису, виконавських мистецтв та відео-індустрії надала звання “Кращого класичного альбому 1990 року” ще одному компакт-диску фірми “АНАЛЕКТА” із записом творів Прокоф’єва, Чайковського і Кабалевського під керуванням І.Блажкова за участю канадської скрипальки Анжель Дюбо.

Диригент гастролював у Польщі, Німеччині, Іспанії, Франції, Швейцарії, США та Японії. Газета “Штандар Люду” (м.Люблін, Польща) від 21.09.1989 писала “У рамках “Музичного вересня” Люблін відвідав один з провідних оркестрів СРСР – Державний симфонічний оркестр України... його художнім керівником є Ігор Блажков... Виконавці проявили себе прекрасно, показавши високу художню майстерність, не говорячи вже про точність виконання... Концерт став художньою подією високого рангу”. А газета “Уніон” (м. Лейпциг, Німеччина) від 05.10.1989 писала: “Державний академічний симфонічний оркестр України з Києва під керівництвом свого головного диригента Ігоря Блажкова показав себе прекрасним ансамблем музикантів... Виконуючи твори Стравінського і Прокоф’єва, він продемонстрував чудову точність, культуру звучання та виконавства, енергію і, водночас, витонченість. Виконання цих творів стало подією”.

З 2002 року Ігор Блажков мешкає у Німеччині.




 
Розробка сайту: LineCore